čtvrtek 11. února 2016

Detox s chutí



S detoxikací těla se v poslední době doslova roztrhl pytel, ať se podívám kamkoli, vidím recepty na smoothie a zdravé jídelníčky. Proto jsem ráda, že svoji malou detoxikaci už mám za sebou.


Zvolila jsem detoxikační program, který se jmenuje „Detox s chutí“ a je k dispozici na internetové stránce 30dennivyzva.cz (odkaz). Program jsem si vybrala ze dvou důvodů. Tím prvním je, že jsem líná vymýšlet pořád nové koktejly. Druhý důvod a zřejmě ten hlavní je, že jsem s 30denní výzvou už jeden program jela, jmenoval se „Sacharidové vlny“ a měla jsem s ním velmi pěkné výsledky (článek o výzvě „Sacharidovévlny“ najdete zde, odkaz). Navíc u „Detoxu s chutí“ máte v rámci výzvy jídelníček, výživové tipy, videa a denně Vám chodí motivační e-maily. Navíc mimo program naleznete na webu výzvy (také na fb stránkách) spoustu cvičebních programů.



Co je cílem detoxu?

Hlavně vyčistit si organismus od škodlivých látek, které máme usazené v těle (všichni) a dodat mu potřebnou dávku vitamínů. Dalo by se říct, že je to taková sprcha zevnitř. Vždyť tělo si také umýváme, tak proč to jednou nevzít z gruntu?

Mimochodem, jestli se stále snažíte zhubnout a nejde Vám to, mohli byste začít právě detoxem, pak by Vám hubnutí mohlo jít lépe.

Detoxikace se také doporučuje lidem, kteří bývají hodně unavení. (Přesně můj případ.)


Jak začít?

Nejlíp hned! Já detox oddalovala asi měsíc a chtělo se mi do toho čím dál tím míň. Pokud už se odhodláte a chcete jít do „Detoxu s chutí“ jako já, musíte být zaregistrovaní na stránkách 30denní výzvy (odkaz výše) a v sekci výzvy si koupit detox s chutí (naskakuje úplně dole). Možná jste se teď zarazili u slova „koupit“, ale celá výzva stojí 119 korun a je pro muže i ženy (může ji jet rovnou celá rodina). Buď jste ochotní 119 korun zaplatit, nebo ne. Pokud ne, zalovte někde po jiném detox programu, na internetu jich najdete určitě velkou hromadu. Bohužel, já s žádným jiným zkušenost nemám, takže dále píši jen o tom, co jsem držela já.


Jak to funguje?

Dopředu Vám přijde nákupní seznam, kde máte napsáno na kolik dní nákup je, takže víte, kdy půjdete znovu nakoupit. Nákupní seznam je pouze na smoothie, takže pokud budete i jíst, musíte si koupit jídlo podle sebe.

Recept na smoothie Vám přijde každý den, společně se seznamem ingrediencí, které potřebujete na den další. Koktejly mi některé chutnaly, některé zase ne, samozřejmě je to vše o chuti. Každému chutná něco jiného.

Jídlo – už od začátku výzvy máte k nahlédnutí jídelníček. Nejedná se o jídelníček typu: „k obědu si dejte 200 gramů kuřete k tomu 100 g rýže a kýbl okurků“, je to spíše seznam potravin rozdělených dle denních jídel. Suroviny jsou prakticky stejné, jako při výzvě „sacharidové vlny“ (odkaz), takže jsem jela podle zkušeností.

Denně Vám v emailové schránce přistanou instrukce pro dnešní den, mimo to vše najdete také na Vašem profilu přímo na webu, tam se můžete vracet i na předchozí dny.



Finance

Jak už jsem se zmínila, samotná výzva přijde na 119 korun, to bohužel není jediná částka, kterou do detoxikace vložíte. Budete muset nakupovat zeleninu a ovoce a bude toho opravdu velká kopa. Nákupy nás vyšly asi o polovinu dráž než běžně, počítám do toho jak suroviny pro smoothie, tak i jídlo na den. Důvodem podle mě je, že hlavně ovoce je u nás dost drahé. Takový ananas stojí okolo 70 korun, mango asi 30, když se to všechno posčítá tak to úplná sranda není.

Sranda ale je, že v konečném důsledku ušetříte. Ušetříte přece na jiných věcech například na alkoholu. Při detoxikaci totiž musíte vypustit alkohol, kávu a plno dalších příjemných věcí. Pokud si jako my občas večer na to vínko zajdete, o víkendu se nachomýtnete v kavárničce na zákusku, tak peníze, které na tyto libůstky vynakládáte, ušetříte.


Jaké u mě měl detox účinky?

Určitě se najdou pozitivní bohužel i negativní účinky, které mi detox přinesl. Pokud mě sledujete na instagramu, tak zřejmě tušíte. Ano, po týdnu detoxu jsem dostala parádní chřipku, ale i přes to jsem se snažila detox ještě chvíli držet. Moje výsledky a postřehy se dozvíte v dalším článku, opět tady na blogu.



A co Vy? Máze nějaké zkušenosti s detoxem? Co si o něm myslíte?


Zatím se mějte moc krásně a snažte se být zdraví, ať Vás nemoc neusadí na dlouhou dobu do postele tak jako mě.


Teress



4 komentáře:

  1. Detox jsem vždycky chtěla zkusit, ale odrazovalo mne to vysvětlování rodičům :D
    eL

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jim nic nevysvětluj a pusť se rovnou do toho :-)

      Vymazat
  2. Jediné na co se já zmůžu jsou detoxikační čaje a v Levných knihách jsem si pořídila knížku s názvem Detoxikace, ale tím to bohužel už končí. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)