středa 3. února 2016

Cupcake od Jemmy


Dneska bych Vám ráda napsala o sladké kuchařce z produkce Jemie Oliver´s FOOD Tube (což je prakticky You Tube kanál Jemieho Olivera, o kterém jsem Vám psala před více jak rokem - odkaz). Miluju Jamieho kuchařky a protože podle nich zatím moc nevařím, dá se říct, že je sbírám. Když vyšla první kuchařka podporovaná Jamiem a navíc celá o dortíkách, musela jsem ji mít. Nyní se dají v češtině sehnat další dvě z této kolekce a to Rodinná kuchařka a BBQ kuchařka.



V sladké kuchařce najdete 50 receptů na dortíky z dílny Jemmy Wilson (mimochodem o jejím kanále jsem se už také zmiňovala – odkaz), které jsou rozděleny dle ročních období. Před tím než se pustíte do pečení cupcaků, můžete se prokousat kapitolou „Základy“, kde najdete základní recepty na krémy, cupcaky, ganáš, slaný karamel a spoustu dalších. Na tyto základy se v knize často odkazuje, například na straně 86 u receptu na Pikantní cupcakes s dýní, poleva z krémového sýra je v surovinách u polevy napsáno: „1 dávka polevy z krémového sýra (viz str. 20)“, jediná nevýhoda je, že díky těmto odkazům Vám ve finále příprava dortíku zabere více času než by se zdálo.



Kniha je krásně ilustrovaná a u každého receptu je vyfocený finální výrobek (škoda jen, že moje dortíky nikdy nevypadají tak jako na obrázku).



Když se Vám jednoho dne stane, že Vás cupcaky už budou nudit (nevím jak by se to mohlo stát), můžete si vybrat i z několika receptů na dorty.


Bohužel ne všechny suroviny, co pro přípravu potřebujete, jsou u nás snadno dostupné a několikrát jsem hledala na internetu „o co se vlastně jedná“. Nikdy se mi ale nestalo, že bych kvůli nějaké surovině nemohla dortíky připravit, protože když už nenajdete surovinu požadovanou, najdete alespoň velmi podobnou.

V praxi jsou recepty použitelné asi tak půl na půl. Těsto je vždy výborné, nadýchané a vláčné, korpusy se vždy povedou a krásně vyskočí. Ať se jedná o cupcaky nebo dorty těsto je vždy povedené. Výtky mám ke krémům, žádný krém mi dle receptů moc nechutnal a vždy jsem jej musela upravit. Přičítám to tomu, že všechny krémy stojí hlavně na základě másla a moučkového cukru. Ať šlehám, jak šlehám, ten cukr tam vždy cítím.


Problém s cukrem

Nedávno jsem se dozvěděla, že s českým cukrem je taková potíž, špatně rozpouští a proto je v krémech cítit (vrže mezi zuby), ale nevím jaký cukr tedy používat. Nejsem cukrář, v cukrech se opravdu moc nevyznám. Prý je dobrý ten z Marks & Spencer, ale dostat se do takového, kde budou mít oddělení s jídlem je pro mě problém. Uvítala bych jiné varianty.
Nemáte někdo typ na dobrý cukr, který se pro takové použití hodí? Byla bych Vám celkem vděčná. Obyčejný moučkový cukr z obchodu, který mám já, je zřejmě na nic.


Kvůli krémům jsem chtěla napsat, ať si kuchařku nekupujete, že žádný krém co jsem zkusila, nebyl dobrý. Ale teď nevím. Co když je to kvůli cukru? Pokud opravdu při použití jiného cukru zmizí problém s krémy (viz odstavec výše) je vlastně kuchařka báječná a dortíky moc dobré.


Tentokrát si budete muset udělat závěr sami, protože já jsem opravdu na vážkách.


Jak děláte krémy na dortíky Vy? Máte někdo zkušenosti s nějakým cukrem, který je vhodný pro přípravu krémů?


Za každou radu ohledně cukru budu ráda.


Krásný zbytek dne Vám všem,

Teress

5 komentářů:

  1. Jemma je skvělá, její videa mám moc ráda :) Dort a cupcakes s kiwi vypadají naprosto božsky ! Asi by mi bylo líto je sníst :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak například u toho dortu by ti to líto nebylo, byl tak dobrej, že veškerá lítost by šla velmi rychle stranou :-)

      Vymazat
  2. Mně zase připadá, že ten náš klasický český moučkový cukr pořádně nesladí, jako by byl promíchaný s nějakou křídou či tak. :( Bohužel ale s řešením cukrového problému moc neporadím. :(
    Každopádně pěkný článek a děkuji za tip na zajímavou youtuberku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď jsem koupila nějaký dražší, extra jemný, tak jsem zvědavá jestli to pomůže... ale taky je český tak nevím :-/

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)