středa 11. března 2015

Jak zhubnout a skoro se (ne)zbláznit

Sacharidové vlny (moje vlastní zkušenosti)

Přiznávám, že nadpis může být trošku zavádějící a předem Vás odradit od toho abyste článek vůbec četli natož pak, abyste se o nějaké shazování váhy vůbec snažili. Ale nebojte se, je to jednodušší, než to vypadá. Pro člověka, jako jsem já, který je schopný si dát o půlnoci chipsy a když jede kolem Mekáče tak slintá, je jakýkoliv dietní režim trošku náročný. Naštěstí výsledek stál za to.


O co tedy šlo?

Na stránkách 30ti denní výzvy jsem si koupila program (výzvu) Sacharidové vlny. Teď asi několik z Vás protočilo oči. „Zase někdo, kdo se z nás snaží dostat peníze.“ Řeknu Vám to takhle, nejsem ochotná do takových věcí moc investovat, protože nikde nevydržím. Každopádně tento program stál stovku, s tím, že Vám bude každý týden zasílán jídelníček, trvá to měsíc a po skončení si kdykoliv tento program můžete bezplatně zapnout. A víte co? Dala jsem stovku už do větších blbostí, takže jsem do toho šla.

Sacharidové vlny se odvíjí od toho, že střídáte množství příjmu sacharidů, některý den jich máte víc a některý míň. Blíže jsem se o to množství nezajímala, protože už to někdo spočítal a navrhl za mě. Každopádně v jídelníčku, máte vždy počet sacharidů uveden.
Sacharidové vlny si vybíráte podle svoji vlastní váhy a pohlaví, vybíráte z několika skupin. Já měla „Sacharidové vlny +- 70“, což je pro váhovou kategorii 61 – 80 kg, byla jsem dost na hraně (61 kg) a myslím, že kdybych zvolila kategorii nižší, měla bych lepší výsledky.


Jídelníček

Tak jako v každém dietním režimu, musí se i zde striktně dodržovat pravidelnost a počet jídel. Denně musíte sníst šest jídel. Což mě po většinu dní dost namáhalo. Šest jídel je prostě dost a někdy zase málo. Paradoxně při více sacharidovém dnu jsem měla větší hlad než ve dni s malým množstvím sacharidů.

Dietní režim není vůbec vhodný pro vegetariány, já měla s příjmem masa hodně velký problém, protože maso jíte opravdu každý den. Někdy i vícekrát. Jíte jen krůtu, kuře, tresku a lososa, takže pokud něco z toho nejíte tak to pro Vás nebude lehké. Já se vždy těšila na lososa a tresku, krůta a kuře pro mě byli obtížnější. Přílohou většinou byly těstoviny (domnívám se, že jen v prvním týdnu), kuskus a brambory. Samozřejmě denně sníte kupu zeleniny.

Jídelníček byl koncipován tak, že u každého ze šesti jídel ve dni máte napsanou gramáž a suroviny, které máte sníst. To co si uvaříte už je jen a jen na Vás. Jídelníček byl vždy stejný dva dny po sobě, takže nemusíte vařit každý den, ale uvaříte rovnou na oba dva dny.

Každou neděli máte volný den, kdy můžete jíst, co chcete (většinou jsem neměla na nic chuť). Já si vždycky dala rohlík a byla jsem spokojená.


Pohyb:

Samozřejmostí jsou nějaké pohybové aktivity, já jsem vždy min 30 minut denně cvičila, abych nemyslela na to, že bych si dala rohlík (ano, největší chuť jsem měla na rohlík), o víkendu jsem na to kašlala.
Většinou jsem cvičila lehčí věci jako aquaerobik nebo na balóně.


Doplňky

Jediné, co k výzvě opravdu potřebujete je nějaký protein, který si buď můžete koupit na stránkách 30ti denní výzvy anebo někde jinde. Já naštěstí doma jeden měla, takže jsem nemusela utrácet. Někdo protein nahrazoval tvarohem nebo vaječnými bílky, ale jsem přesvědčená, že to určitě nebude ono.


Podpůrná skupina

Nejste v tom sami! Na Facebooku je vytvořena podpůrná skupina, lidí, co drží VLNY s Vámi. Ze začátku jsem tam chodila, protože mě to nabíjelo pozitivní energií. Sdílí se tam fotky jídel, cvičení, a opravdu velká podpora Všech. Ke konci jsem tam ale chodit přestala, protože se tam začali lidi hodně hádat a navíc, tam pořád někdo psal, kolik už shodil kilo a já pořád nic, takže jsem měla chuť skončit.


Délka

Jak už jsem psala výzva trvá 30 dní, já skončila o dva dny dříve, protože už mě to fakt nebavilo (J) a někam jsem jela. Nebo měl někdo narozeniny, už si přesně nevzpomínám. Prostě jsem skončila o krapet dřív a je mi to jedno.


Výsledky

To co všechny asi zajímá nejvíc jsou výsledky této výzvy. Já jsem je neměla tak markantní, jako tvrdili lidi v podpůrné skupině na fb (jestli nekecali).

Úbytky:
Břicho – 7 cm
Břicho (nejširší místo) – 3 cm
Boky – 4 cm
Stehna – 3 cm
Váha – 2 kg

Pocity k nezaplacení, už jsem nevypadala jako jeden velký kus tuku, ale byla jsem viditelně osvalená, hlavně na břiše, a nebyl to jen můj pocit.


Jojo efekt

Další palčivé téma bývá návrat váhy. Já se po skončení výzvy vrátila (naplno) ke svému původnímu režimu a stravování.

Po třech měsících od skončení výzvy jsem se přeměřila a převážila znovu.

Výsledky:

Břicho – pořád o 4 cm méně (než před výzvou)
Boky – o 2 cm méně
Stehna – o 1 cm méně
Váha – o 1,5 kg méně než před výzvou

Výsledky hovoří za vše, úbytky jsou a zůstanou. Já jsem byla s výsledky velmi spokojená a uvažuji, že teď (od konce výzvy jsou to 4 měsíce) do toho půjdu znovu.



Pokud byste se chtěli také zapojit do této výzvy, najdete ji zde http://www.30tidennivyzva.cz/.

Bojujete také nějakým způsobem se svojí váhou? A jak to děláte? Máte nějaké rychlé typy? Cvičíte? Slyšeli jste už o této výzvě?

(Za tento článek, mi nikdo nic nedal. Píši ho z vlastní vůle a z vlastních zkušeností, protože chci pomoct lidem, co mají stejné „problémy“ jako já a hledají (tak jako já) zkušenosti jiných)


Teress

12 komentářů:

  1. Přemýšlím, že bych toho šla, ale jak na to, když kuřecí ani krůtí maso teda určitě nedám? :/ ryby bez probléme, ale jiné maso nejím...čím to nahradit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus nahradit třeba jiným libovým masem, případně sojou, tofu, tempeh, seitan i hodně vegatariánů tuhle výzvu drží... :)

      Vymazat
    2. jasně, jde o to, najít si náhražku, která bude výživově nejblíže odpovídat těm např. 100g masa, které tam zrovna je. Porovnávat můžete bud na kaloricketabulky.cz a nebo přímo na stránkách výzvy je také možnost zadat danou potravinu a vyjedou Vám její hodnoty. Pak už stačí vzít nějaké to tofu, tempeh, šmakouna a přizpůsobit množství :) všechno jde, když se chce ;)

      Vymazat
  2. Chtěla bych se zeptat, co když člověk co se zapojí do sacharidových vln, bude vstávat nejdříve ve 13 hod. odpoledne? Má cenu si jídelníček pořizovat? Práci má pouze v noci, ne na směny, ale stále noční a snídaně, svačina nepřipadá v úvahu.
    Moc děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak si to prostě posunute...já dělám taky tak. Pokud jsem v práci, "snídám" třeba v jednu odpoledne, poté dopolední svačina až ve čtyři odpoledne atd., zkrátka odstupňované podle těch 2-3hodin. Jak se píše i na stránkách výzvy i co mi řekli výživový poradci, tělu je vcelku jedno, v kolik hodin co jíte, pokud v tu dobu fungujete, zajímá ho příjem když je aktivní.

      Vymazat
    2. Moc díky, zkusím to tedy :-)

      Vymazat
    3. Přesně tak, taky jsem měla jídla trošku posunutý :-)

      Vymazat
  3. Terko, myslím, že tvoje výsledky jsou super :) já ted jedu vlny taky a kdybych dopadla jako ty, budu spokojená nadmíru :) super

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, ono mi to tehdy tak nepřipadalo, říkala jsem si, že za tu "dřinu" by to chtělo trošku víc. Zvlášť když tam lidi psali, že už mají dole třeba 10 cm v pase a byli v půlce výzvy :-/

      Vymazat
  4. Ahoj, chtěla bych to také zkusit, myslíš že by si mi mohla jídelníček zaslat na mou emailovou adresu, abych videla jak jídla vypadají? Následně bych určitě zakoupila. Děkuji předem :)

    misul.bortlova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkně napsané. :-) Sama jsem se pár měsíců zpět také pokoušela zhubnout a jestli můžu něco doporučit, tak to je zelený čaj. Ten při hubnutí dokáže dělat opravdové zázraky. I na detox organismu je super. Mně osobně se třeba nejvíc osvědčil zelený čaj Pharmanex Tegreen

    OdpovědětVymazat
  6. Taky se snažím zhubnout, ale jde mi to pomalu. Upravila jsem si jídelníček, cvičím, každý den chodím na procházky a koupila jsem si i zeštíhlující pás , abych cvičení podpořila a konečně se zbavila té své pneumatiky :-D . Tak snad se v létě už nebudu muset stydět svléknout do plavek.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)