pátek 31. května 2013

Já mám ráda chřest


Ani nevím, kdy jsem poprvé tuhle zeleninu oznamující příchod jara jedla. Ale řekla bych, že to bude tak čtyři roky zpátky. To když jsem v obchodě uviděla mladý zelený chřest a udělala si z něj krémovou polévku s restovanýma mandlema. Každopádně to byl průlom v mém jídelníčku a od té doby se vždycky na jaro těším. Těším se na to, až si zase dám chřest v těch nejrůznějších podobách!

Letos byla ale chřestová sezóna dosti divná. Ještě jsem ho skoro ani neviděla prodávat a už je pomalu po ní. V restauracích ještě teď můžeme vidět dozvuky chřestové sezóny, ale ne ve všech mají dobrý čerství chřest. To mě vždycky úplně nakrkne, když ho mají z láku. Kdybych chtěla jíst zavařený chřest, nemusím čekat na chřestovou sezónu, protože ho prodávají celoročně v Lídlu. Bohužel ten zavařený chřest má úplně jinou chuť, jako bych jedla něco jiného.

Chřest ať už bílý či zelený má všestranné použití, dá se dělat snad na všechny způsoby a vytáhne každé jídlo o několik tříd výš. Já ho miluju například ve smetanových špagetách (recept na ně najdete zde).
 
Myslivna - terasa (zdroj)

Tuhle sezónu jsem ho však úplně propásla. I když v Lídlu ho teprve začínají prodávat, ale já zeleninu ze supermarketu dvakrát nemiluji. Každopádně jsem ho měla alespoň v salátu. V restauraci (hotelu) Myslivna v Brně (Nad Pisárkami 276/1), kde jsme se naskytli v rámci jedné odpolední procházky. Měli zrovna chřestové meníčko. Ceny byli jak u čeho, něco v normálu ale na druhou stranu něco zase zbytečně drahý! Ale to je tou restaurací. Myslivna nepatří k těm úplně nejlevnějším, ale je na super místě. Můžete si tam sednout na terasu a máte krásný výhled na celé Brno a ještě dál. Všichni co jdou kolem po lese na procházku se tam zastaví. Takže proč ne? I když já osobně bych si představovala nabízené jídlo trošku chutnější. Zřejmě už jsem moc vybíravá. Abych se vrátila k tomu salátu (zase zbytečně větvím:)), byl to zelený salát se zeleným a bílým chřestem, asi za 130,-Kč, což je cena úplně OK, ale chuťově nic moc. Dostala jsem k němu připálený tousty, takže byly strašně hořký. Snědla jsem půlku jednoho a pak jsem naznala, že mi akorát kazí chuť toho salátu. Salát byl bez jakékoliv zálivky, takže suchej (to já úplně nesnáším). Jediný co na salátu bylo opravdu dobrý, byl ten chřest. Ten měli výborný!! Řekla bych, že ho na chvilku do něčeho naložili, takže byl trošku změklý ale výborně ochucený. Nechápu proč tak neochutili celý salát, protože pak by byl opravdu moc dobrý. Zas na druhou stranu tam byla tentokrát dobrá obsluha, krásný počasí, výhled fakt super. Takže celkový dojem jsem z toho měla pozitivní.


A co vy a chřest? Už jste letos měli? Nebo Vám nechutná? Já doufám, že ještě pár chřestových jídel stihnu a vy se zatím mějte krásně.


Teress

9 komentářů:

  1. Já ještě nikdy chřest neměla...takže se k věci vyjádřit nemůžu. Ale určitě to někdy napravím.

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem nikdy chřest tedy nejedla, ani mě to zatím nijak neláká ! Ale uvidíme, třeba někdy...
    Pokud jsem u mě o zeleninu, cpu všude okurku, kam to jen jde ! :D a rajčata... takže když je většinou k jídlu u nás doma zeleninová příloha, je to právě rajče a okurka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holky ani nevíte jakou děláte chybu.

      Vymazat
    2. Ale, když jsem přišla domů, zjistila jsem, že ho máme v lednici, ale taťka s ním krmí papoušky ! :D Tak okolo toho chodím a říkám si, že o tom hodně lidí píše... no uvidím, jak to bude šmakovat našim papouškům a možná si dám také... :)

      Vymazat
  3. Ó, Teri, to je báječně chutný článek. Chřest je moje oblíbená pochoutka, i když se mi nedaří připravit tak, jak bych si přála (trošku mi při vaření hořkne).
    Ovšem komu čest, tomu čest a komu chřest, tomu...však víš ;-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se mi ještě nikdy nestalo, že by mi hořknul a nevaříš ho moc dlouho? Já ho dám do vařící vody jen na chiličku max. 5 minut...

      Vymazat
  4. Chřest jsem nikdy nejedla, ale jak tak čtu tenhle článek, tak bych to měla vyzkoušet:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určiě ho zkus, ještě ho mjí v restauracích, o víkendu jsem v jedné ve městě byla a měli stále chřestové meníčko...

      Vymazat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)