neděle 5. května 2013

Rebarborový koláč


Moje první zkušenost s rebarborou


Kolikrát jsem šla na trhu kolem rebarbory a pokaždé mi padla do oka. Vzhledem mi připomínala hezčí a větší řapíkatý celer. Nikdy jsem, ale nevěděla, co bych s ní tak mohla dělat. Na internetu jsem si našla, na co se dá použít, že je moc zdravá a dobrá. Tak to bych měla. Chtěla jsem zkusit rebarboru, věděla jsem, co s ní udělám, ale jak na potvoru najednou nikde žádná nebyla. Celý rok jsem chodila a všude ji hledala. Po rebarboře se prostě slehla zem. Až minulý týden, procházím se po Lídlu, vidím nějaký divný řapíkatý celer. A hle! Ona to rebarbora! Tak jsem ji hned vzala do košíku a už se těšila, co s ní udělám.



Rebarborový koláč

Suroviny: 100 g másla, 150 g krystalového cukru, 2 vejce, 150 ml kysaného podmáslí, 150 g polohrubé mouky, 1 lžička jedlé sody, 100 g mandlí nasekaných na plátky, cca 500 g rebarbory

Troubu rozehřejte na 180°C. Máslo utřete s cukrem, přidejte vejce a našlehejte. Postupně přilejte podmáslí, přisypte mouku, půlku mandlí, jedlou sodu. Neustále šlehejte, aby Vám vzniklo hladké těsto. Těsto vlijte do formy a dejte ho na 10 minut péct. Poté ho vytáhněte z trouby a poklaďte dobře oloupanou rebarborou (slupka rebarbory není totiž zrovna nejzdravější), posypte zbytkem mandlí a vraťte na cca 30 minut do trouby. Hotovo!!


Koláč jsem pekla na pálení čarodějnic a zaprášilo se po něm, tak že jsem málem nestihla ochutnat. Naštěstí jsem si jeden kousek zachránila. Byla jsem překvapená. Moc dobrý! Rebarbora je taková nakyslá a to koláči dává tak výbornou chuť. Pokud se Vám ovšem bude zdát koláč moc kyselý, tak jej klidně pocukrujte moučkovým cukrem.

Teress

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)