pátek 29. července 2016

Židlochovice a Meruňkobraní


Samozřejmě, že by tento článek mohl začít něčím lepším než: „neměli jsme, co dělat, tak jsme jeli na výlet do Židlochovic“, něčím trošku duchaplným, inteligentním a také z části milým. Mohla bych se Vás hned v úvodu zeptat, jak si užíváte léto, co podnikáte se svými přáteli a kolikrát jste se už byli koupat. Bohužel dneska se pěkného úvodu nedočkáte a rovnou začnu.

Město Židlochovice

Židlochovice se nacházejí nedaleko Brna, několikrát jsem jimi projela, ale nikdy mě nenapadlo se v nich zastavit. Až místní Meruňkobraní, které se konalo v sobotu 16. Července, mě přimělo obec opravdu navštívit.


Zámecký park






V Židlochovicích naleznete barokní zámek, který sice není běžně přístupný veřejnosti, ale u něj se nachází krásný rozlehlý park v anglickém stylu. V něm můžete dokonce narazit na volně se pohybující jeleny a muflony. My měli štěstí a větší skupinu zvěře jsme potkali u krmelce. Do parku je také povolen vstup se psi, jen musejí být na vodítku. Procházka parkem je vážně kouzelná, je tam ticho. Za celou dobu jsme potkali asi čtyři menší skupinky lidí. Kromě nás si park kdysi oblíbil také básník Petr Bezruč, což připomíná lavička s jeho básní.

Akátová věž



Když se z náměstí Míru vydáte na druhou stranu, než stojí zámek s parkem, dostanete se ke kopci Výhon, na jehož vrcholu se tyčí krásná rozhledna Akátová věž. Rozhledna je zajímavá hlavně pro svou netypičnost, vyrobena je totiž z kombinací oceli a dřeva – akátu. Vysoká je 18 metrů s tím, že vyhlídková plošina se vyskytuje ve výšce 14,5 metrů nad zemí. Na plošinu vede točité (šnekovité) schodiště se 76 schody.

Samozřejmě nemůžu opomenout výhled, který je z rozhledny do širokého okolí a vidět tak můžete pálavské vrchy nebo také brněnské Hády.

Slavnosti meruněk



Slavnosti se konaly na malebném náměstí Míru, po jehož obvodu se nacházely stánky s různými dobrotami. Mohli jste si dopřát jídlo tematicky meruňkové, ale velké množství nabídky bylo dost mimo meruňky. Nepřijde mi, že bufet nabízející klobásky, řízky nebo bramboráky se na takovou akci hodil. Naopak stánek s meruňkovou pizzou byl bezvadný a sklízel velký úspěch.

Úspěch také sklízel stánek firmy Svoboda prodávající tvarohové knedlíky s meruňkami za opravdu symbolickou cenu pěti korun. Nejenže knedlíky byly vynikající, ale také jste za nákup dostali lístek do tomboly, kde jste mohli vyhrát dokonce i skútr. Paráda, dostat skútr jen tak za pěkně strávené odpoledne. My ho sice nevyhráli, ale paní výherkyně vypadala opravdu nadšeně J-

Na akci jsem si dala nealkoholické meruňkové mojito (zřejmě od místní kavárny), které bylo moc dobré, ale je pravda, že kdyby bylo o pár stupňů na teploměru více chutnalo by mi mnohem líp.



Také jsem nemohla vynechat meruňkovou pizzu! Těsto bylo výborné a na něm sýr niva a sladké meruňky. No, co Vám mám povídat, kombinace niva-meruňka se asi mou oblíbenou nestane.



Večerní hlad jsem zahnala meruňkovými knedlíky a musím se přiznat, že tak dobré knedlíky jsem nejedla snad několik let.




Po celý den jste mimo jídla mohli shlédnout doprovodný program, ve kterém se vařilo, připravovaly se koktejly, soutěžilo se v pojídání knedlíků a mnoho dalšího.

Součástí byly také dětské dílničky, kde si (nejen) děti mohli vyrobit polštářek, placky, nakreslit obrázek a hlavně se skvěle pobavit a zaměstnat.


Meruňkové slavnosti by se měly konat i příští rok, všem Vám doporučuji zajet se na ně podívat. A jestli nechcete čekat rok, vydejte se do Židlochovic jen tak, je to opravdu pěkné městečko, které stojí za návštěvu.


Na jakém výletu jste byli naposledy Vy milí čtenáři? A jaké knedlíky máte nejraději?

Přeji Vám krásný nadcházející víkend!




Teress


2 komentáře:

  1. Kdyby byly nějaké borůvkové slavnosti, tak to bych jela i do Brna (jsem z Prahy)! :D Ale podle fotek je tam pěkně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Borůvky mám taky ráda, zrovna včera jsem si jich koupila plnou vaničku. Ale o žádných borůvkových slavnostech bohužel nevím.

      Vymazat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)