středa 4. května 2016

Kam na kafe, v Brně




Krásný den moji milí čtenáři, Ačkoliv se dnešní článek jmenuje, „kam na kafe“ myslím, že příhodnějším názvem by bylo kam na „cappuccino“. Kafe mi k srdci nepřirostlo, prakticky si ho v kavárně nikdy nedám je na mě moc „kafové“, na druhou stranu cappuccino mám velmi ráda.

Kavárna Místo (odkaz)

Třešňová 2, Brno – Medlánky, po-ne 10:00-20:30, voda zdarma - ano



Místo jsem objevila úplně náhodou při víkendové procházce se psem a vzhledem k tomu, že se nikde v okolí pořádná kavárna nenachází, zajásala jsem a vstoupila dovnitř. Potěšilo mě, že vejít můžete i s pejskem (i když je to dnes v celku normální věc) a že se v kavárně nekouří. Ač je to paradox, já jako kuřák mám ráda nekuřácké kavárny, nějak mi to k tomu patří.

Prostory kavárny jsou moc útulné, přesně ten styl, co mám ráda, nepřeplácaný, čistý, hodně dřeva a hlavně klid. Nikde nehraje žádná hlasitá hudba a dokonce i návštěvníci se chovají tiše. V kavárně najdete větší stolek se sedačkou a pak několik menších s židlemi a lavičkou, která mi připomíná zastávku.

Pokud je hezky můžete se posadit ven na přilehlou zahrádku, která je sice u silnice, ale v ulici kde skoro nic nejezdí, jen výhled na zaparkovaná auta není přímo ideální.

Dala jsem si cappuccino, které na první pohled vypadalo moc hezky a doplňovala ho malinkatá sušenka. Chutnalo mi, i když nemůžu říct, že by to bylo to nejlepší, co si v Brně můžete dát, ale zřejmě je nejlepší, které si můžete dát v Medlánkách.

Ke kávě máte na výběr z několika zákusků, které se z části obměňují. Naposledy jsem měla dortík Stracciatella, který byl moc dobrý, div jsem si nevzala ještě jeden. (Ať jsme tlustý na tři prsty.)

Pokud byste si dali raději něco jiného myslím, že si zde určitě vyberete. V nabídce naleznete teplé i ledové kávy, nemalý výběr kvalitních čajů, čokolády, kakaa, nápoje z Matcha, shaeky, džusy, vody, sodovky. Jen alkoholické nápoje tu nepotkáte, pokud byste měli přece jen chuť na něco alkoholického, můžete ji zkusit zahnat nealkoholickým vínem či pivem.

Na malý hlad si můžete dát saláty, croissanty nebo pannini. Nic z toho jsem zatím nezkoušela, ale mám v plánu zajít sem na brunch, tak Vám potom řeknu.

Kavárna na mě působí velmi sympaticky, jak prostředím, tak i svou nabídkou. Navíc třešničkou na dortu je velmi milá a přívětivá obsluha, to se Vám tam hned lépe sedí.


SKØG Urban Hub (odkaz)

Dominikánské náměstí 187/5, voda zdarma - ano


Když byla kavárna Skøg otevřena nedalo se to jen tak přehlédnout, byl kolem ní docela humbuk a na každém rohu plno chvalozpěvů. Nadšené reakce přisuzuji tomu, že se jednalo o jednu z prvních stylových kaváren v Brně. Od té doby uplynulo mnoho měsíců a bylo otevřeno mnoho dalších skvělých kaváren. Jak je mým zvykem, dostala jsem se do Skøgu patrně nedávno.

Kavárna je krásná, čistá, nekuřácká v skandinávském designu. Můžete si zde sednout, dát si kávu a mít chuť na vše, co kolem Vás servírka pronese ve stylových nádobách. „A ta růžová voda je co?“ „A ta oranžová?“ „Co to tam jedí ti dva u toho okýnka, vidíš je? Ti jak tam mají nakrájenou zeleninu?“ „Asi mají salát.“ „Ne to bude něco jiného, salát má tamta paní“ „To vypadá hezky.“

Když je plno, kavárna se stane dosti hlučnou, slyšíte tu nejen zákazníky, ale také často vrzne podlaha, která sice pěkně doplňuje interiér, ale doma bych ji mít nechtěla.

Dala jsem si cappuccino a levandulovo-borůvkovou limonádu. Limonádu jsem si dala omylem, protože jsem si myslela, že je fialková (proč?), ale byla moc dobrá. Chutnala po levanduli nikoli po fialkách, což je zřejmě v pořádku. Mimochodem limonád si tu můžete dát více druhů, zaujala mě příchuť bazalka-zelený pepř, ale jsem slaboch, takže jsem si ji nedala. Cappuccino bylo vynikající, mělo výbornou krémovou pěnu (ne ten provzdušněný kopeček mléka a vody).

Samozřejmě i zde si můžete dát něco na zub a dokonce i něco alkoholického k pití (super). V recenzích jsou dost často vychvalované místní dezerty.

Obsluha byla mírně chaotická, ale myslím, že příčinou bylo, že slečna měla moc lidí (nějaká výpomoc na plac by neškodila).

Kavárna je super, co jsem měla mi chutnalo a ráda do ní opět zavítám. Mezi moje nejoblíbenější kavárny ale patřit nebude, protože i když je zde vše dotažené do detailu, je tu taková studená atmosféra. Mám raději přátelštější prostředí, kde se na Vás občas taky někdo usměje.


A co Vy? Kam chodíte rádi na kávu? A Kdy jste byli naposledy v kavárně?

Zajděte si ven, jen tak na kafe,


Teress

6 komentářů:

  1. S tou kávou jsem na tom podobně, jedu kapu nebo frapu :-D a to hlavně v Café Placzek a Starbucks, protože mají sojové mléko. V Placzkovi dokonce bezlepkové jídlo. Urban mám ale taky moc ráda, tam chodím na ty šťávičky a aperol spritz :-) jsem taky z Brna, kdybys chtěla, koukni ke mně http://www.ninaklenovits.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za tip na Placzka, slyším o něm poprvé. Jinak Starbucks moc nevyhledávám, protože za tu cenu mi to až tak super nepřijde, ale občas si dám nějakou jejich limitku.

      Vymazat
  2. V Brně sice studuju, ale na kafe moc čas není, když už někam tak někam na drink, protože jinak to fakt nejde :D

    OdpovědětVymazat
  3. Ha, s kávou jsme na tom podobně, taky piju leda latté nebo cappuccino. :) Já pracuji poblíž zastávky Antonínská, takže chodím ráda do Park Lane a Fresh Freaks. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Když kávu, tak espresso a bez mléka. Ideálně dvojité. Jinak se neprobudím. :) Ale to si dávám doma. :) Jinak v Brně mám pár vychytaných podniků, kde to umí, ale musím říct, že teď po Covidu jich moc není a stejně tak se vytratili mistři, kteří ovládají profesionální kávovary. Bohužel. Gastro krize ještě neskončila.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)