středa 6. ledna 2016

Restaurant day v Piknikboxu


Čtyřikrát ročně nastane den, kdy si každý může vyzkusit, jaké by to bylo otevřít si vlastní restauraci. Jak by jeho jídlo chutnalo jiným lidem a jaký by o něj byl zájem a jaké to je udělat na jeden den třeba 200 kusů koláče. V tento den, který se nazývá Restaurant day si můžete otevřít stánek se svými kuchařskými výtvory prakticky kdekoliv a nepotřebujete k tomu živnostenský list ani vařit v přísných hygienických podmínkách. Stačí jen mít nápad, dobrou náladu a chuť se toho všeho zúčastnit.

Poslední Restaurant day se konal 21.11.215 a byla pěkná zima. To už tak na konci listopadu bývá. Teď je zima ještě větší a vůbec mi to nevadí. Našla jsem totiž řešení (pozdě ale přece) a říkám mu: „teple se obleč“, nevěřili byste, ale dost to pomáhá.

Vzhledem k tomu, že bydlím v Brně, vzala jsem mého muže a namířila si to do Piknikboxu v Bjὂrnsonově sadě. Pokud Vám místo nic neříká (podle názvu jsem také nevěděla) je to ten velký park nedaleko právnické fakulty, který nedávno spravovali (a musím říct, že je moc pěkný).

Nejprve jsme obešli všechny stánečky abychom věděli, co dobrého si dáme. Vzhledem k tomu, že jsem neobědvala (schválně) měla jsem na všechno obrovskou chuť.


Zakotvili jsme u stánku s názvem Mňau a Mňau, což je food projekt blogerek Coudy´s Cookies (odkaz) a Kate´s Cuisine – food blog (odkaz), kde mě zaujalo francouzské menu, hlavně francouzská cibulačka (pro tu mám slabost). K polévce jsem dostala domácí pečivo a rovnou přikoupila zapékaný sendvič z domácího toustového chleba s kachním masem a karamelizovanou cibulí. Vzhledem k tomu, že o sendviče byl velký zájem, museli jsme si na něj chvíli počkat. Ale stálo to zato! Byl vynikající! Polévka mi také chutnala, i když ji mám raději trošku jinak. Velký nedostatek vidím v teplotě polévky. Byla téměř studená, což ji dost uškodilo.



Protože jsem stále toužila po něčem teplém, zamířili jsme ke stánku Edosushi (odkaz), kde jsem si dala výbornou a hlavně horkou polévku. A když už jsme si vystáli frontu, tak jsme si vzali rovnou velké sushi menu. Musím říct, že sushi bylo jedno z nejlepších, které jsem kdy měla. Dokonce jsem zjistila, že ho rozváží i po Brně, takže pokud budete mít chuť, víte kde objednat.




Samozřejmě jsme nevynechali ani sladkou tečku. Kvůli strachu ze zmrznutí jsme si ji vzali sebou domů. V teple jsme si pak pochutnali na makronkách od Hanky (odkaz), které byly moc dobré. Normálně kupuji makronky v Preclíku, ale Hanka je má daleko lepší. Takže sbohem Preclíku.


Nevynechala jsem ani cupcaky, ke kterým chovám obrovskou vášeň. Několik dortíčků (jak jim pracovně říkám) jsem si vazala ve stánečku u Tytyny (odkaz). Byly jako by Vás někdo vystřelil na měsíc, kde jste zjistili, že je to jeden velký dortíček a vy tam můžete zůstat napořád. Měla jsem několik druhů, z nichž bych vypíchla ten se slaným karamelem. Jestli na Tytynu někde narazíte, kupte si od ní cupcaků kolik unesete, protože na něco tak dobrého kápnete málokdy.



Kromě už zmíněných se na Restaurant day nacházelo i spousta další prodejců (Chinatown Brno, Čokoládové lanýže od Terezy, Třpytivá marmeláda…). Pobavil mě stánek, kde kluci dělali kotlíkový guláš a děsně dlouho chystali česnek (v té zimě) a když jsme šli domů, tak ho ještě neměli hotový (a já na něho měla takovou chuť).

Restaurant day je super akce, kde můžete ochutnat spoustu zajímavých jídel a poznat skvělé lidi. Další proběhne už 21. února, takže napište si datum do diáře a nezapomeňte přijít taky!

Byli jste na posledním Restaurant day? A kam na něj chodíte?

Mějte se moc krásně

Teress

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)