čtvrtek 20. října 2016

Slavnosti moře tentokrát na Kraví hoře



V jednu pěknou zářijovou sobotu jsme se vydali na Slavnosti moře, které v Brně pravidelně pořádá Ocean 48.
 
Nabídka restaurací


O Slavnostech moře jsem na blogu už párkrát psala, ale tyhle sebou přinesly nemalé změny.

Tentokrát na Kraví hoře



Největší změna byla v místě konání slavností, které byly tentokrát přesunuty ze Slovanského náměstí na Kraví horu. Ačkoli jsem zpočátku k této změně byla spíše skeptická (předtím jsem to měla kousek pěšky) musím přiznat, že skýtala velká pozitiva. Největším pozitivem se stal prostor. Co si budeme povídat Kraví hora je přece jenom větší než Sllovaňák. Nemuseli jste se nikde mačkat a všude jste bez problémů prošli. Navíc na Kraví horu můžou psi, takže jsem nemusel pořád tahat Fíku na ruce.
 
Na něco jste si museli vystát frontu


Nově se na slavnostech nacházelo podium, kde byly různé vstupy jako porcování tuňáka nebo soutěž v otevírání mušlí.

Placení probíhalo pomocí čipové karty

Stejně tak jako posledně ani teď se neplatilo penězi. Museli jste si nabýt čipovou kartu a platili jste z ní. Ta byla asi taková jako kreditka jen o trošku větší, takže do kapsy jste si ji dát nemohli (to by se zlomila) a když jste si ji dali do peněženky, postrádalo to ten smysl, že nehledáte peníze. Teď jste hledali kartu. Příště by to chtělo vymyslet tak abyste si kartu mohli k něčemu připnout nebo přivázat. Myslím, že přidat nějakou šňůrku už takový problém není. V květnu byly čipové náramky, které byly daleko praktičtější.


Ryby a různé plody moře


Filet lososovitého pstruha marinovaný v kopru (Hotel Žabčice), Fritované krevety a kalamáry (Retro Consistorium)

Organizační věci už nechám být a napíšu Vám něco o jídle, o tom přece celé Slavnosti moře jsou. Se Zdenkem jsme jako vždy chtěli vyzkoušet něco nového a tak kromě filetu lososového pstruha nebo fritovaných krevet a kalamárů jsme si dali Mušle sv. Jakuba s květákovým pyré a pikantním bramborovým chipsem, které nabízela restaurace La Bouchée. Porce mušlí vypadala vážně krásně, ale stejně tak jako jsem posledně odhodlaně zkoušela ústřice, ani tyhle mušle se pro mě nestanou vyhledávaným cílem.
 
Mušle sv. Jakuba s květákovým pyré a pikantním bramborovým chipsem (La Bouchée)


Nejvíce mi chutnala thajská polévka Tom yum s krevetami a kousky ryb, kokosovým mlékem, skleněnými nudlemi a zeleninou od restaurace Konoha. Byla výborná, poslední dobou mě thajská kuchyně hodně chutná.
 
Thajská polévka Tom yum s krevetami a kousky ryb, kokosovým mlékem skleněnými nudlemi a zeleninou (Konoha)


Z mého pohledu se celá food akce velmi vydařila, nové místo ji dalo zase další rozměr. Mimochodem je pěkné si mezi chody zajít na procházku ke hvězdárně, člověku pak o to více chutná. Nabídka jídel se mi zdála slabší, než tomu bylo posledně. Tentokrát zde bylo příliš mnoho plodů moře, krevet a chobotnicí ale málo ryb. Ryby zde byly prakticky jen dvě a to lososovitý pstruh nebo žralok ve formě hamburgeru od Bistra Ocean 48.
 
Řádění u hvězdárny


Další slavnosti moře budou zřejmě až příští rok, ale pokud máte tento druh jídla rádi, vyplatí se Vám sledovat fb stránky Oceanu 48 (odkaz), kde najdete pozvánky na nejrůznější akce, na kterých se ryby podávají. Teď například na humry.

Jedli jste někdy humra? Pokud ano, jak Vám chutnal? A pokud ne, dali byste si ho? Já tedy rozhodně ano a taky bych ráda vyzkoušela kraba.


Krásný zbytek dne a hodně dobrého jídla,


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)