čtvrtek 12. ledna 2017

Nejlepší letošní Vánoční trhy byly zaručené v Brně

Vánoční trhy na Moravském náměstí, Vánoční trhy na Dominikánském náměstí 

Na brněnské Vánoční trhy jsem každý rok chodila maximálně na punč nebo svařák a přitom jsem obloukem obcházela náměstí Svobody.
Stovky lidí stojících frontu na bramborák, který sice bramboru neviděl ani z rychlíku, ale prodává se za cenu celého pytle brambor.
A to se přece vyplatí, a když ne to, tak si můžete dát svařák, hezky jak to má být půl na půl s vodou.
O to opravdu nemám zájem.

Vánoční trhy na svoboďáku ráda nemám a proto jsem chodívala na Zelný trh, kde bylo o poznání méně lidí. Postupem času se ale i Zelný trh změnil v něco ne mě blízkého. Ať už počítám obrovský nárůst návštěvníků nebo předražených blbostí ke koupi. Nevím jestli to byl chytrý krok, protože trhy byly najednou takové stísněné.



Letos se naštěstí objevili dvě místa s úplně novými Vánočními trhy.


Vánoční trhy na Moravském náměstí


Na Moravském náměstí jste mohli trhy vidět už v předchozích letech. Ale tentokrát přišli s úplně novou (a podotýkám, že zdařilou) koncepcí. Právě to, co mi na ostatních trzích vždy chybělo, objevilo se zde.

Největší novinkou bylo, že trhy se nacházely ve vytápěných stanech, takže i kdyby mrzlo, mohli jste si vše prohlédnou v (relativním) teple. Hlavně jste se mohli podívat opravdu na to, co Vás zajímá. Nacházel se zde stan s řemesly, s dílnou pro děti, s výrobky z neziskových organizací a se specialitami a pochoutkami. Před každým stanem se nacházela cedule s informacemi o tom, co v něm najdete.



Není velkým překvapením, že já si zamilovala právě stan „Gastro speciality“, kde jsem si mimo jiné dala velmi dobrý hamburger z trhaného masa od restaurace Na Chatě.




Pestrou nabídku kvalitního jídla ať už od Mikrofarmy, restaurace Na Chatě nebo Šelepky, doplňoval bar s nabídkou nejrůznějších převážně alkoholických nápojů nacházející se uprostřed náměstí. Mohli jste si tak dát Nejlepší drink v Brně, Spálenou třešeň nebo Mandle na sněhu. (doufám, že jsem názvy úplně nepomotala).







Nechybělo také pódium, kde se konaly různá hudební i jiná představení.


Vánoční trhy na Dominikánském náměstí



Letošní obrovskou novinkou byly trhy na Dominikánském náměstí, do kterých se aktivně zapojil FoodPark (pravidelně se koná na Malé Americe). Musím říct, že kdyby trhy na Malé Americe byly alespoň z poloviny tak dobré jako ty na Dominikánském náměstí, jsem tam pořád.



Trhy byly sice menší, ale nabídka jídel z opravdových restaurací jako je Pivnice u Čápa (článek zde), Boulevard Restaurant nebo BORGO Agnese, jim dodala nefalšované kouzlo. Ne nadarmo nesly podnázev Gurmánské Vánoce. Na místě bylo také několik barů s nápoji nebo kávou, samozřejmě nechyběl ani Božskej Bar by FoodPark a všemi oblíbený Turbomošt.



Co oceňuji nejvíce je absence jakýchkoli stánků s nabídkou zboží, jako jsou například předražené ponožky nebo svíčky z daleké Číny. Pokud o takové věci máte zájem, běžte na svoboďák tam je toho.

Nebudu Vám psát, co jsem si dala k pití, protože názvy drinků si stejně nepamatuji a navíc jsem toho za několik návštěv měla tolik, že stejně pořádně nevím, co bylo nejlepší.

Ale řeknu Vám, co mi nejvíce chutnalo z jídla. U stánku QUICK bistra jsem si koupila moc dobré Fish&Chips z tresky. Nejen že bylo skvěle tematické, ale porce byla natolik velká, že jste s ní zahnali i větší hlad. Ne nadarmo před stánek stála pravidelně nemalá fronta.



Vánoční trhy v Brně se letos opravdu povedli, i když jsem je strávila převážně na Moravském a Dominikánském náměstí. To víte výborné jídlo, pití a málo lidí to mám ráda. Vypadá to, že se konečně posunuly dál od umaštěných langošů a bramboráků a doufám, že si z toho Brno vezme něco i na jiné trhy jako jsou například ty velikonoční. Bylo by to potřeba.


Jaké vánoční trhy jste před Vánoci navštívili Vy moji milí čtenáři? A co si tam nejraději dáváte k jídlu a k pití? Mimochodem venku opět sněží a je to moc krásné, už jste stavěli sněhuláka?



Krásný zbytek dne,


Teress

2 komentáře:

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)