úterý 17. ledna 2017

Arganový olej v kuchyni



Jsem velkým milovníkem olivového oleje a používám ho téměř na všechno.
I přesto, že chuť olivového oleje mám velmi ráda a jsem schopná jíst ho jen tak s chlebem, jsou lidé, co jim chuť olivového oleje vadí. V naší rodině jich je hned několik.
Patříte také mezi ně? Vyzkušujte arganový olej, který na rozdíl od toho olivového nemá výraznou chuť a vůni. Jeho použití je přitom naprosto stejné jako u oleje olivového.

Kulinářský arganový olej „Arganeol“ Bio


Jedná se o 100% čistý Raw olej z Maroka, který je lisovaný za studena v manufaktuře s Fair Trade přístupem.
Neobsahuje žádné konzervační látky a má jemnou oříškovou vůni i chuť (oříšková chuť je velice jemná, já sama ji v oleji necítím).

Přínosy arganového oleje v kuchyni

Snižuje v krvi cholesterol a cukr.
Zlepšuje krevní oběh.
Posiluje imunitní systém.


Použití

Jak už jsem se zmínila výše, arganový olej lze použít stejným způsobem jako olej olivový. Je vhodný pro teplou i studenou kuchyni. Nejčastěji se používám do zeleninových salátů buď jako přísada do zálivky anebo jako zálivka samotná.


Rychlý recept na výborný zeleninový salát s krutony


2 krajíce chleba, 2 špetky soli, 2 lžíce argonového oleje
Nakrájej chleba na kostky (čím tvrdší chleba, tím lepší), osol ho a promíchej s arganovým olejem. Poté chleba peč v troubě na 200˚C – 15 minut (raději si čas pohlídej, některé trouby pečou rychleji).

Vanička cherry rajčátek (můžou být i větší rajčata, ale musíš je rozkrájet), 1 ks cibule šalotky, sůl, pepř, 1 lžíce bylinného octa (může být i vinný), sůl, pepř.

Rajčátka překroj na půl, cibuli nakrájej na tenká půlkolečka, vše dej do mísy, osol, opepři a přidej ocet. Vše nech v míse asi deset minut odstát, aby rajčata pustila šťávu.

Petrželka, balkánský sýr
Obojí nakrájej na takové kousky, jaké máš rád.

1 lžíce arganového oleje
Chleba, balkánský sýr a petrželku vlož do mísy k rajčatům, přidej arganový olej a vše promíchej.

Tip: Chleba v salátu vydrží křupavý jen pár minut, proto ho přidávej až těsně před podáváním. Mě naopak chutná, když je chleba trošku nasáklý olejem a octem, takže si ho v salátu nechávám trošku odležet.



Arganový olej v kosmetice

Z arganového oleje se vyrábí řada kosmetických produktů, jako jsou pleťové krémy, tělová mýdla nebo šampony.

Moje zkušenost s kosmetickým arganovým olejem



Během posledních dvou měsíců používám čistý arganový olej na pleť. Původně jsem ho začala používat po dlouhé nemoci, kdy jsem měla od nachlazení přesušenou pleť s nehezkými šupinkami. Ta se mi díky oleji dostala za dva dny do pořádku, olej mě na popraskané kůži neštípal, neměla jsem ji mastnou a byla jsem s ním velmi spokojená, a proto ho používám stále.

Péče o pleť v zimě

Používání olejů na pleť přednostně teď v zimě je všeobecně dobré, jelikož většina dostupných krémů obsahuje vodu, za kterou zbytečně platíte, ale hlavně položte si otázku: „ Co dělá voda v mrazu?“ Samozřejmě, zmrzne a teď si představte, co to dělá s vaší pletí.
Do obrovských mrazů jako se u nás teď objevily už mi, ale nestačí ani arganový olej a kůži mívám večer suchou. Proto místo používání jednou denně, jako jsem to dělala dřív (a stačilo mi to), olej používám ráno i večer.



Za to, že jsem se mohla poprvé setkat s produkty s argonovým olejem, děkuji firmě Sagrada Natura s.r.o., která mi je poskytla na vyzkoušení. Pokud stále váháte jestli "argan" ať už v kosmetice nebo v kuchyni vyzkoušet a chtěli byste se o něm dozvědět více, podívejte se na stránku www.sagrada-natura.cz, kde najdete další informace nebo si můžete produkty s argonovým olejem přímo zakoupit.


Máte zkušenost s arganovým olejem? A jaký olej používáte nejčastěji ať už na péči o pleť nebo v kuchyni.



Krásný zbytek dne,

Teress

2 komentáře:

  1. v kuchyni by mi veľmi vyhovoval, lebo patrím tiež k tým, ktorí nemajú radi chuť olivového oleja :) vďaka za tip :)
    Pozývam ťa na moju Giveaway na blogu :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pozvání. Olej určitě vyzkušej je výborný, právě si s ním jdu udělat salát :-)

      Vymazat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)