čtvrtek 12. května 2016

Vařím podle stylové mámy



Krásný den moji milí čtenáři, jsem ráda, že se Vám nový formát článku „vařím podle…“ líbí. Máme tu druhý díl a tentokrát se podíváme na recepty z blogu Mámou stylově (odkaz).

Hlavním důvodem, proč jsem zvolila zrovna tento blog bylo, že jako jeden z mála nabízel recept z pórku (a nebyla to polévka), ale i kdybyste zrovna nepotřebovali zužitkovat pórek, určitě stojí za to tento blog navštívit. Alizia, autorka blogu tam má velké množství zajímavých článku a hlavně spoustu soutěží. Opravdu soutěží se tam každou chvíli hlavně o věci pro děti.

Dnes tu mám recepty dva a to na těstoviny s pórkem a sýrovou omáčkou (pro děti) a na francouzskou cibulačku.


Těstoviny s pórkem a sýrovou omáčkou (pro děti)
Už nikdy nevařím.



Jak už jsem se zmínila v úvodu, tento recept jsem si vybrala, protože jsem potřebovala zužitkovat pórek, navíc těstoviny mám ráda a sýr taky. Bohužel jsem si nevšimla, že recept je podle dětské kuchařky „Vaříme malým dětem“, jinak bych tyto těstoviny asi nevařila.

Příprava byla jednoduchá a rychlá. Celé těstoviny uvaříte po práci a do dvaceti minut jíte, což je super. Super už není výsledek. Těstoviny mi moc nejely, a i když se do nich daly suroviny, které mám ráda jako smetana, rajčata, pórek, sýr, olivový olej a kari výsledná chuť mi vůbec neseděla. Řekla bych, že na vině je kari. Kari miluju, jídla s kari miluju ale očividně těstoviny s kari už ne.

Docela mě udivuje, že tento recept je v kuchařce pro děti. Já jako malá jedla pořád špagety, zapečené těstoviny, těstovinové saláty a vlastně těstoviny na všechny možné způsoby. Moje mamka je totiž dělala moc dobrý, více méně pořád stejný recept ale za to byl osvědčený, nikdy ji nenapadlo dát do těstovin kari a myslím, že to bylo hlavně z toho důvodu, že my holky bychom to prostě nejedly.



Francouzská cibulačka
Ráda opět uvařím



Miluju francouzskou cibulačku, bohužel ne všichni ji dělají podle mých představ. Pro mě je základem víno, opečený toust (pečivo) a sýr, pokud jedna surovina chybí, výsledek stojí za nic. Ostatní cibulačky mi sice chutnají, ale nikdy se neubráním pocitu, že to není ono, že to nechutná tak jak to mám ráda.

Cibulačka je velmi zdravá, a když je u nás někdo nemocný, je vždy na talíři. Nechápu, jak něco zdravého může být tak dobré.

Zkusila jsem udělat cibulačku podle receptu stylové mámy. Už při přípravě jsem věděla, že bude dobrá, protože se dělala prakticky stejně, jak ji dělám já. Samozřejmě nějaké rozdíly při přípravě byly, já cibulačku nezahušťuji (nedělám to s žádnou polévkou), nepřidávám ocet a česnek.

S výslednou verzí jsem velice spokojená. Polévka je výborná a česnek jí dá takovou lepší chuť, s octem je trošku kyselejší, takže pokud ji nechcete moc kyselou, ocet vynechejte. Samozřejmě záleží také na tom, jaké použijete víno, myslím, že každá polévka je díky němu jiná. Jestli jste cibulačku ještě nezkoušeli, máte nyní příležitost podle tohoto receptu.

Klidné vaření Vám všem,

Teress

Už jsme vařili podle:
Z Ghetta blog (odkaz na článek) – Americký jablkový koláč



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)