pátek 15. dubna 2016

Trhy jako Brno a jedno Le Rendez Vous


 Krásný den moji milí čtenáři. Konečně, konečně, konečně je venku jakž takž hezky. Doufám, že to vydří alespoň přes víkend. Co chcete dělat, když je pořád škaredě? Minulý víkend jsme se rozhodli navštívit Trhy jako Brno, které byly venku u Vaňkovky (!) a francouzský festival Le Rendez Vous na Malé Americe (naštěstí vevnitř).

Trhy jako Brno byly hlavně upršené.

Na trzích jsme byli poprvé, i když vím, že bývají několikrát do roka. Tyto měly zaměření na asijskou kuchyni, ale moc asijské mi nepřipadaly a hlavně byly opravdu malé. Ochutnat jste mohli pokrmy připravované restauracemi jako je Klub cestovatelů, Kodo sushi, Veselá Vačice, TanarindTree a Podtthai restaurace. Nechybělo několik stánků s dezerty a různými jedlými i nejedlými záležitostmi. Také jste mohli shlédnout doprovodný program jako vietnamský umělecký soubor „sdružení Au Co“ a různá hudební vystoupení například Break Falls, Přístav a Bounty.



My jsme zamířili ke stánku Klubu cestovatelů (odkaz), kde jsme si vybrali Dal Palak, kuřecí Vindaloo a polévku Harira, což je Marocká polévka a byla výborná (i když bych si v ní uměla představit opečenou klobásu J). Jídlo z této restaurace nám chutnalo a nejvíce zabodovalo kuřecí Vindaloo i když na mě bylo docela ostré, takže jsem ho nemohla sníst tolik, kolik bych si přála. Porce byly (na trhovou akci) velké, takže jsem se naobědvala a na další ochutnávání už mi v žaludku nezbylo místo.

Přijďte na příští Trhy jako Brno

27. a 28. května – BURGER & HOT DOG FEST
24. a 25. června – FISH & SEA FOOD
27. a 28. srpna – ICE CREAM & CHOCOLATE
30. září a 1. října – STREET FOOD FEST
28 a 29. října – STEAKY & ZVĚŘINA

Protože bylo stále ošklivo, vydali jsme se na Malou Ameriku na Le Rendez vous, což je tradiční trh plný dobrot a designu s nádechem Francie.

Le Rendez Vous

Pořídit jste zde mohli různorodé více či méně zajímavé předměty. Nejvíce mi zůstaly v hlavě placky, takové ty na připnutí třeba na batoh, bylo jich tam několik stánků, ale koupit jste mohli i oblečení (většinou trička), knihy, dekorace, šperky, kosmetiku (převážně mýdla) a samozřejmě také něco k jídlu. K dostání bylo hodně dezertů, makronek a cupcaků, já si vzala jeden borůvkový cupcake, který byl hrozně dobrý, ale bohužel nevím, od koho jsem ho koupila. Prodávala je usměvavá holčička a měla stánek plný nádherných cupcaků a veselé ubrousky. (To jsem to teda vysvětlilaJ)



Mimo nakupování zde probíhal i doprovodný program (stejně jako tomu bylo u Vaňkovky). Šli jsme se podívat na workshop levandulových mýdel, kde brněnská firma Naturinka měla kratičkou přednášku o tom, jak vyrábí mýdla, o jejich složení, o účincích jednotlivých olejů… Bylo to velmi zajímavé a jsem ráda, že jsme přednášku stihli, protože jsem se dozvěděla spoustu nových věcí. Přednáška pak volně přešla do ukázky výroby levandulového mýdla a nakonec tu byla možnost si z mýdla vykrojit svoje vlastní mýdélko, které jste si odnesli domů. My jsme vykrajování mýdla nechali dětem a vydali se po celém dnu konečně někam do tepla.

Hamburgery v East Village

Den jsme zakončili v podniku East Village (Jaselská 2), kde se převážně mluví anglicky a v nabídce mají velké množství hamburgerů.

Angličtina samozřejmě ničemu nevadila, naopak mi to přišlo jako vítaná změna, mluvit můžete česky, obsluha odpoví anglicky, docela vtipný. Moc se mi také líbil interiér ve stylu amerického steak house a otevřená kuchyně.

Dala jsem si burger s avokádem (přišlo mi to jako zajímavá kombinace). Bohužel po přinesení burgeru mě na něj  přešla chuť. Takový nízký hamburger jako dělají v East Village, s malým množstvím surovin uvnitř, moc v Brně nepotkáte. Navíc houska nebyla dobrá, dávám přednost domácím vyšším žemlím. Je to škoda, protože maso chuťově bylo dobré, a kdyby hamburger stál 70 korun (místo nějakých 130), tak bych byla asi spokojená. Ale za částku, kterou za něj chtějí nestojí, to si raději zajdu někam, kde dostanu pořádnej vysokej hamburger. Někam kde můžu nadávat, že mi teče omáčka po rukách a ne sem kde vypláznu 130 korun a dvakrát si kousnu. Jejich hamburgery bych zařadila na úroveň fastfoodu.
 
Na té fotce vypadá burger větší než byl v reálu.



Podnik jako takový se mi líbil, na večerní drink bych sem klidně zašla, teda za předpokladu, že nebudu kouřit, protože v East Village se nekouří. K pití tu dostanete prakticky všechno podstatné pivo, víno, nějaký panáky, cocktaily a hlavně točené pivo Guinness, které jen tak někde nedostanete.


Teď to asi vypadá, že nedělám nic jiného, než celý den někde chodím a jím. Víte co, ono to tak nějak o víkendu zřejmě i bude. Když já mám tak ráda jídlo. Vy taky?


Byl někdo z Vás na nějaké této akci? A jak se Vám tam líbilo?

Krásný zbytek dne a super víkend,


Teress

2 komentáře:

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)