sobota 7. října 2017

Procházka Brnem

Narozeniny PIKNIK BOXU, Tržnice jede na ostro, Festival U jednoho stolu 




Brno je pro mě město, které člověka sokáže stále překvapit. Když už si myslím, že ho znám, jako svoje boty najdu novou kavárnu, skvělé bistro nebo narazím hned na několik food festivalů. V Brně to prostě žije a gastronomicky je dle mého názoru na velmi vysoké úrovni. A teď na podzim se toho v něm děje opravdu hodně.  

Kdybych měla o všem psát zvlášť asi bych tu byla do Vánoc, ale kdy pak napsat o tom, co se teprve dít bude? Proto jsem se rozhodla pro nový formát článku, ve kterém se podíváme rovnou na víc (doufám) zajímavých míst.  

Snad se Vám procházka po Brně bude líbit, stejně tak jako se líbila mě. 



Druhé narozeniny PIKNIK BOXU 


Kavárnu v parku, který leží hned vedle právnické fakulty (Björnsonův sad) jsem Vám na blogu představila již několikrát. Nemůžu uvěřit tomu, že v září oslavila své druhé narozeniny, pro mě totiž k Brnu patří skoro stejně tak, jako například vtipný orloj na náměstí. Jako by tady byla vždy. Od jejího vzniku, ale uplynuly pouhé dva roky a za ty dva roky, jsme zde mohli navštívit nespočet akcí, z nichž mojí nejoblíbenější se stal Restaurant day. Domnívám se, že kavárna od svého vzniku udělala velký pokrok, ať už ve své otevírací době (která je teď mnohem příznivější) nebo v kávě, která dnes chutná daleko lépe. 

Den narozenin kavárny byl skutečně nabitý, nechyběl hudební program, stánky s jídlem, vínem, dokonce jsme mohli sledovat "souboj malířů" a nejen dětem nechat pomalovat obličej. 

Jak už bývá zvykem, zvláště o food část byl obrovský zájem a než jsem s kamarádkou Ivkou do parku dorazila bylo už skoro vše snězeno. Prakticky zbyly už jen hamburgery, které na místě připravovala Zóna 59. Trošku mě mrzí, že jsem nestihla Domácí Paellu, na kterou jsem měla obrovskou chuť. Nevadí, zkrátka jsme nepřišly a daly si kávu s velikou plněnou makronkou od Hanky. Tenhle typ makronky jsem měla poprvé a byla až hrozitánsky sladká, kdo by také čekal něco jiného? 

Narozeniny Piknik Boxu se vyvedly. Do dalších let bych kavárně popřála jen to nejlepší a snad se jí bude dařit jako doposud. 



Caffe latte a Makronky od Hanky




Tržnice jede na ostro 

Pár dnů po narozeninách Piknik Boxu začal ostrý provoz kryté Městské Tržnice, která se nachází na Zelném trhu.  

Ostrý provoz byl sice zahájen, ale žádné změny jsem si nevšimla, budova je pořád z poloviny prázdná a prodejců málo. V celé tržnici vidím velký potenciál, je pěkná, místa pro sezení dost. Pokud jste ještě nestihli vyhlídku, která se nachází na střeše, musíte to napravit. Na střeše je totiž krásně!  

Snad se i samotná budova brzy zaplní prodejci a bude pro nás všechny zajímavější ji navštěvovat. 


Pohled z budovy Městské Tržnice na nádvoří

Pohled z vyhlídky Tržnice

Prázdné kóje čekající na zaplnění

Prázdné kóje čekající na zaplnění



Festival U jednoho stolu 

To jsou právě ty chvíle, kdy mě Brno opravdu překvapí. Jela jsem do centra na seminář, a přitom narazila na tento festival, který se konal na Svoboďáku. Popravdě řečeno tyto akce moc nemusím, přijde mi, že tam nic moc není, a navíc se tam srocují docela divní lidéFestival U jednoho stolu mě ale překvapil. Nejen, že byl pěkně uspořádán, nasvícen a celkově vypadal dobře, ale nabídka jídel z opravdových restaurací byla fantastická. Také se zde objevil první burčák. Co si budeme povídat, všichni se celý rok na první burčák těšíme. 

Mile jsem byla potěšena účastí Restaurace na Chatě, která nabízela (mimo jiné) svoje výtečné burgery, ty jsem měla možnost ochutnat již na Vánočních trzích na Moravském náměstí. Samozřejmě jsem neodolala, vystála si frontu a dala si jeden hovězí. Bohužel tím, že na hamburgery byl v tu dobu opravdu nával a při přípravě se dost spěchalo, maso nebylo dodělané a uprostřed jsem ho měla sirové. Kdybych směla jíst sirové maso šla bych na tatarák, bohužel je ještě pár týdnů jíst nesmím, takže střed masa letěl do koše. Mrzí mě to, hlavně z důvodu, že bylo perfektně dochucené, tak jako celý hamburger, bulka byla výborná, ale maso mi celkový dojem zkazilo. Kdybych měla čas, vrátila bych se, aby mi ho dopekli (nebo vrátili peníze). 

Samozřejmě jste mohli ochutnat i jiné gastronomické speciality, do centra zavítala například thajská restaurace Siam Thai, o jejichž polévkách jsem tu už pěla ódy, RikŠalina se svými orientálními pokrmy (jejich kuchyni jsem měla tu čest ochutnat na akci výše zmíněného Piknik Boxu) nebo veganské jídlo od MyKitchen. 

Celý festival mě natolik učaroval, že jsem se na něj vypravila o víkendu znovu, tentokrát s přítelem. Dali jsme si konečně vysněný burčák. Červený z mladého vína, který byl nejlepší ze všech burčáků, které jsem letos pila. Škoda jen, že nevím, z kterého byl vinařství (zapomněla jsem se podívat), protože ten bych Vám opravdu ráda doporučila. 



Hovězí hamburger - Restaurace na Chatě

Červený burčák z mladého vína



V Brně to letos na podzim prostě žije, neseďte doma a vyrazte do města, čeká na každého z nás! 



Navštívili jste některé místo či akci, o které jsem Vám dnes napsala? 



Krásný zbytek dne, 


Teress 




2 komentáře:

  1. V Brně jsem snad nikdy pořádně nebyla :D maximálně jednou v Olympii :D ale ty makronky vypadají krásně :3

    MagicBeautyLife

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)