neděle 10. září 2017

Co mi daly kurzy, které jsem navštívila,

v Brně 


Tvůrčí psaní, Kokedama, výroba kosmetiky, šití pro začátečníky 



Patřím k těm lidem, co se rádi učí novým věcem a pořád chtějí něco zkoušet. Pravdou je, že hodně informací si načtu na internetu, ale někdy posbírám všechny svoje síly a zajdu si na nějaký pěkný kurz.  

Kurzy většinou nevyhledávám, necítím se moc dobře mezi cizími lidmi. Navíc mě děsí to, že ostatní budou všechno umět, rychle se učit a já tam budu za nejslabší článek. Samozřejmě, že to není pravda, lidé na kurzu umí většinou to samé nic jako já, jinak by tam přece nešli.  Copak Vy byste si zaplatili kurz něčeho, co už dávno umíte? Myslím, že ne. 

Sestavila jsem pro Vás takový menší přehled kurzů, na kterých jsem byla. Všechny tyto kurzy probíhají v Brně, takže pokud jste z okolí a o nějakém kurzu uvažujete, možná Vás některý z nich bude inspirovat. 




Základy šití na šicím stroji 


V Brně najdete několik začátečnických kurzů pro šití na stroji. Původně jsem si vybrala kurz na stránkách krejcovna.cz, ale vzhledem k náročné domluvě s paní, co kurzy vede jsem si nakonec zvolila kurz přes portál naucmese.cz. Důvodem byl hlavně individuální přístup a možnost začít hned. Vzhledem k tomu, že jsem šicí stroj do té doby viděla prakticky jen z rychlíku, chtěla jsem kurz, kde se mi opravdu bude někdo věnovat, ne kde bude dalších X lidí a nakonec z toho nebudu umět nic. Také jsem chtěla něco na způsob rychlokurzu, netoužila jsem někam chodit měsíc, abych na konci ušila jednu sukni. To vše splňoval kurz, který vede Kateřina Kalačová. 

Než jsme začaly Katka mi zavolala a domluvily jsme se na tom, co se chci naučit. To bylo jednoduché. Jediné, o co mi šlo bylo, aby mi ukázala, jak funguje šicí strojjak se na něm šije a co k šití potřebuji 

Sešly jsme se u slečny Katky v bytě, setkání bylo velmi příjemné. Katka je milá, neustále se ujišťovala, jestli všemu rozumím a díky jejím instrukcím jsem se přestala šití bát. 

Celý kurz měl trvat dvě hodiny a stál 1500 korun (to se mi zdá dost), nakonec trval hodiny tři a utekl jako voda.  

Slíbený obsah kurzu: 

  • ovládání šicího stroje 
  • typy stehů a jejich použití 
  • něco o galanterii (jehly, nitě a pomůcky) 
  • střihy a co s nimi 
  • přišívání knoflíků 
  • ušít něco malého – sáček, polštářek 


Co jsem se v kurzu naučila? 
Ovládat šicí stoj, vyzkoušela jsem si asi tři typy základních stehů, poslechla jsem si základy o galanterii a ušila jsem si látkovou tašku.  
Na střihy a přišívání knoflíků se nedostalo. 


Jestli chcete uvést do světa šití na šicím stroji, slečnu Kateřinu Vám doporučuji.  

Kurz splnil vše, co jsem od něj očekávala a jsem ráda, že jsem zvolila právě tento. 

Pokud chcete zvolit levnější, skupinový kurz, slyšela jsem dobré ohlasy na školu šití Brno šije (brnosije.cz), kde najdete kurzy jak pro začátečníky, tak i pokročilé. Stojí 1500 korun a obsahují šest lekcí po šedesáti minutách. 
(Kurz jsem navštívila 7/2017.)




Výroba přírodní kosmetiky 


Podrobný článek o kurz jsem už na blogu psala a najdete ho zde – klik. Paní vede i kurz výroby kosmetiky pro miminka. 

S odstupem času se můj názor na kurz nezměnil. Splňuje vše, co od takového kurzu očekávám. Naučila jsem se na něm vyrábět kosmetiku a dostala podrobný návod domů, abych ve výrobě mohla pokračovat sama (nepokračovala jsem). Myslím, že je kurz veden i pro nešikovné a méně chápající lidi, takže věřím v to, že každý si svoji vysněnou kosmetiku odnese domů. 

Z kurzu jsem si kromě návodu na výrobu přírodní kosmetiky a brožury obsahující informace o různých složkách kosmetiky odnesla také balzám na rty, tělové mléko na opalování a krém na obličej v mnou zvolených vůních. 
(Kurz jsem navštívila 7/2016.)



Kokedama 

Také článek o výrobě Kokedamy najdete již na blogu – zde (klik). 

Výroba kokedamy byl určitě nejvtipnější kurz, který jsem navštívila, za to může dobrá parta, která se tam sešla. Pan Šubrt mi jako lektor nepřišel příliš vhodný, a to hlavně díky jeho přednášejícím schopnostem, které podle mého názoru nebyly na dobré úrovni.  

Cílem kurzu bylo odnést si domů kokedamu, to jistě splnil a kokedama mi doma zdobila stůl několik měsíců (nakonec mi umřela – mojí chybou).  

Pokud Vás tato rostlinka láká, určitě se na kurz přihlaste, protože tady se ji vyrábět rozhodně naučíte. I když jsem s kurzem, nebyla úplně spokojená domnívám se, že v Brně žádný jiný kurz na výrobu kokedamy nenaleznete. 
(Kurz jsem navštívila 9/2016.)



Kurz tvůrčího psaní pro blogery a blogerky 


Dlouho jsem přemýšlela nad tím, co o tomhle kurzu napsat, jelikož to pro mě byl jeden z horších kurzů, na kterém jsem byla. Pravdou ale je, že jsem se ten den necítila nejlépe, celý den mě bolela hlava a nevím, jestli díky tomu nemám zkreslený názor. 

Co jsme se měli na kurzu naučit? 
Na kurzu si vyzkoušíte dvě cvičení zaměřená na zkratku – ukážeme si, jak z textu odstranit zbytečnou vatu a jak ho udělat svižnější a čtivější. Umět text proškrtat a přiměřeně zkrátit je dovednost, kterou při psaní využijete vždy. 
Dále si vysvětlíme, jak má vypadat správná recenze a jak ji napsat, tak, aby pro čtenáře byla zajímavá. Na jednoduchém cvičení si potom vyzkoušíte, jak se tyto poznatky dají uplatnit v praxi a jak napsat takovou recenzi, která zaujme. (zdroj: naucmese.cz) 

Co jsem se na kurzu naučila? 
Ano, kurz obsahoval spoustu praktických cvičení, při kterých jsem se cítila jako na základce, ale jak udělat text čtivější a zajímavější jsem se nedozvěděla.  
Musím podotknout, že podle mě kurz nebyl zaměřený na blogery, ale měl by se jmenovat jenom kurz tvůrčího psaní. Slovo bloger je podle mě u tohoto kurzu dost zavádějící. Také nejsem zvyklá na to, že na místě není k dispozici žádný materiál a prakticky nic, co byste si mohli odnést domů, jen to, co jste si sami napsali. 

Kurz je zaměřený především kreativně, rozvijí kreativní myšlení a jsou zde ukázané techniky pro rozvíjení Vašich myšlenek. Je veden prakticky, s velkou teorií Vás zde nikdo otravovat nebude. 

Kurz určitě není vhodný pro stydlivé lidi, pro ty, co neradí mluví před cizími a neradi prosazují svoje názory. Je veden hodně kolektivně, pořád zde čtete, co jste při daném cvičení napsali a lektor Vás hodnotí. Hodnocení neprobíhá negativně, spíše se zastavuje u toho, co se mu líbilo a vyzdvihává lepší díla. Jak už jsem psala na začátku necítím se moc dobře v kolektivu cizích lidí a možná to je jeden z důvodů proč mě kurz tvůrčího psaní neoslovil. 
(Kurz jsem navštívila 9/2016.)




Všechny kurzy jsem našla na webovém portálu naucmese.cz, kde najdete i spoustu jiných kurzů. Cíleně přes tento portál nevyhledávám, ale pravdou je, že mi zdejší nabídka vyhovuje. Teď si brousím zuby na kurz pečení chleba a výrobu makronek. Nepřipojí se ke mně někdo? 




Jaký kurz jste navštívili nebo byste chtěli navštívit Vy?



Přeji Vám krásný zbytek neděle, 


Teressa 

3 komentáře:

  1. Jako lektor uvedeného kurzu tvůrčího psaní bych se rád ohradil proti zavádějícím informacím.
    Jak sama píšete, nebylo vám dobře, a kurz navíc hodnotíte rok (!) po jeho absolvování. Čtení vytvořených textů je zcela standardní a jak na začátku vždycky říkám, kdo číst nechce, nemusí. Vaše texty ale nikdo nehodnotil, vždy jen jako lektor poděkuji tomu, kdo zrovna četl, a zrovna tak nevím, k čemu se vztahuje ona nutnost "prosazování svých názorů", nic takového v kurzu vůbec není. Materiály domů jste dostala a myslím, že rozsahem odpovídají praktickému zaměření kurzu. A poslední bod - mám i dálkové kurzy, pokud se necítíte dobře v kolektivu, mohla jste absolvovat jeden z nich.
    A poznámka na okraj - pokud mi přijde nějaká negativní zpětná vazba, vždy dotyčnému napíšu, abych ho poprosil o upřesnění. Někdy je to zkrátka o nepochopení toho, o čem je tvůrčí psaní, někdy se neshodneme ani v základních věcech a diskuze nikam nevede, ale poměrně často je to zajímavá debata, která občas vede i k mírné úpravě a vylepšení kurzu. Napsal jsem i vám, dodneška nepřišla odpověď.
    Pro zajímavost přidávám dvě další zpětné vazby od účastníků, kteří se tohoto kurzu zúčastnili také a kteří byli ve stejné skupině jako vy:

    Pavel Směřička

    Kurz byl pro mne užitečný, zkusil jsem si nové techniky a byla to zábava.
    Richard byl příjemný, pohotový a milý.

    Olga Fialová

    Kurz zaměřený spíše prakticky, plný zajímavých cvičení, které dokážou "nakopnou" i pobavit a člověk odchází s chutí ve psaní dál pokračovat. Odnesla jsem si i zajímavé tipy, které určitě v budoucnu použiji.
    Sympatický a příjemný lektor, dovede navodit výbornou atmosféru během kurzu.

    Zpětné vazby lze najít na Naučmese na stránce kurzu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikomu nenutím svoje názory a každý si i na základě Vašeho komentáře může udělat názor vlastní. Pokud se mi na kurzu nelíbilo nebudu psát, že to je naopak. Na Váš e-mail jsem Vám odpovídala, ale dohledávat ho nebudu.
      Nerozumím tomu, že je na kurzu nutné prosazovat svoje názory, nic takového z článku neplyne. Také nerozumím tomu, co je zavádějící na tom, že jsem na kurzu byla před rokem. Mé dojmy vycházejí z toho dne, kdy jsem na kurzu byla já osobně. Každá hodina může být jiná, ať už se kurz koná v rozmezí dnů nebo několika měsíců.
      Závěrem bych chtěla dodat, že můj text nevyvrací Vámi přidané hodnocení účastníků naopak bych řekla, že s několika slovy koresponduje. Jak píšete, zpětné vazby jsou uvedeny na portálu naucmese.cz u Vašeho kurzu, odkaz je přímo v mém článku, takže každý si může přečíst názory ostatních účastníků.

      Vymazat
    2. Na Vaši namítku jsem do článku přidala informaci o tom, kdy jsem kurz navštívila. Přeji Vám hodně úspěchu ve Vaší další činnosti.

      Vymazat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)